Najlepiej zacząć od niewielkich dawek białka

Proteiny wchodzą w skład białka, a jak wiadomo te substancje bardzo dobrze wpływają na rozbudowę naszych mięśni. To właśnie z białka składa się w większości nasz organizm. Są to niezbędne substancje które stanowią główny budulec komórek. Jeżeli nie byłoby białek, nie byłoby i nas. W dzisiejszych czasach jednak, białko i proteiny są przede wszystkim kojarzone z kulturystyką i siłowniami.

Otóż jeżeli chce się szybko przybrać masę mięśniową należy zacząć spożywać jak najwięcej pokarmu bogatego w białko, dzięki czemu nasze mięśnie będą miały mnóstwo budulca do rozbudowywania swojej masy. Do tego najlepiej, jeżeli taką dietę połączy się z odpowiednio dobranym zestawem ćwiczeń. Jeżeli nie chce się doprowadzić swój organizm do wyczerpania należy pamiętać aby proteiny przyjmować w umiarkowanych dawkach. Najlepiej jeżeli rozpocznie się tego typu ‘kurację’ od małych dawek i zobaczy jak nasz organizm będzie reagował. Jeżeli dawka nie przyniesie żadnych niepożądanych skutków ubocznych będzie to oznaczać że można zwiększyć dawkę i tym samym liczyć na szybszy i lepszy efekt.

KreAlkalyn jako forma kreatyny

Kre Alkalyn to jedna z form monohydratu kreatyny. Wyróżnia się tym, że posiada wysoki stopień biodostępności. W rezultacie organizm jest w stanie skuteczniej i lepiej uzupełnić potrzebną dostawę kreatyny do tkanki mięśniowej. Tym właśnie Krea Alkalyn różni się od podstawowej wersji monohydratu kreatyny. Głównym działaniem Kre Alkalyn jest zapobiegania skurczów włókien mięśniowych, dlatego stosowany jest on przez sportowców, którzy się z nimi zmagają.

Zwykły monohydrat kreatyny jest bardzo nietrwały, gdyż nie jest odporny na kwaśny charakter kwasów żołądkowych przez co zmienia się na niechcianą kreatyninę, Krea Alkalyn został poddany udoskonaleniom dzięki temu nie ma takich wad. Została ona tak stworzona by była łatwo przyswajana przez organizm oraz była dobrze wchłaniana. Na dodatek nie pozostawia po sobie skutków ubocznych takich jak pieczenie w żołądku czy gromadzeniu się wody podskórnej w miejscu, gdzie powinny rozwijać się mięśnie. Dzięki wszystkim udoskonaleniom jest ona bardzo chętnie stosowana w kulturystyce.

Odżywki dla kulturystów-proteiny

Kulturyści, którzy chcą osiągnąć wzrost masy mięśniowej przy jednoczesnych bardzo intensywnych ćwiczeniach na siłowni wiedzą, że muszą zwracać szczególną uwagę na ilość protein w diecie. Proteiny stanowią podstawowy budulec masy mięśniowej. Jednak ponieważ najlepszym źródłem protein jest mięso i inne produkty odzwierzęce często w ciągu dnia nie są w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości białka. Wtedy na pomoc ruszają różnorakie odżywki. Jest to ogromny przemysł, na którym roi się od oszustów i naciągaczy, ponadto można trafić na produkty półlegalne, nie do końca zbadane (albo w ogóle nie zbadane). Jednak odżywka z proteinami ma wielką moc – rzeczywiście szybko widać efekty ćwiczeń. Mało tego, są odżywki, które według producentów działają świetnie zwłaszcza w nocy. Zapobiegają wtedy nocnym procesom katabolicznym. Katabolizm jest to część metabolizmu, która powoduje rozpad związków złożonych. Czyli nawet śpiąc mogą dbać o rozwój mięśni, a raczej nie dopuszczać do zmniejszenia ich masy. Przy przyjmowaniu tych preparatów nie można w żadnym wypadku zapominać o tym, że konieczne jest zwiększenie ilości picia.

Konkretny cel stosowanych treningów fizycznych

W każdym przypadku wygląda to zupełnie inaczej, każdy sportowiec ma inny cel. Jednym nie podoba się ich ciało i sylwetka. Inni uważają, że ich mięśnie nie są wystarczająco duże i widoczne, ani silne. Jeszcze inni, na przykład kulturyści trenują do zawodów. Jednak do zawodów mogą także trenować inni, na przykład sportowcy wyczynowi, a to oznacza, że trening potrzebny jest im do poprawiania swoich wyników. Ile jest ludzi trenujących, tyle może być celów ich treningów. W każdym z nich może być zawarta kreatyna.

Wiadomym jest, że kreatyna to bardzo dobry i skuteczny suplement diety. Dzięki niej, możliwe jest zdecydowane nabranie masy mięśniowej, a to może się okazać wspólnym celem wszystkich grup sportowców. W każdym przypadku jest ona w stanie im pomóc w zupełnie inny sposób. W przypadku osób uczęszczających na siłownie, którzy wręcz pragną zmienić diametralnie wygląd swojej sylwetki, kreatyna działa dosyć szybko, chociaż na samym początku dany sportowiec może być zdziwiony jej pierwszymi rezultatami. Okazuje się, że na samym początku każda osoba rozpoczynająca cykl kreatynowy przybiera sporo na wadze, jednakże to jest właśnie jeden z zamierzonych skutków.

W przypadku osób przesadnie chudych, nie ma innej opcji, aby móc wyrobić ładnie ukształtowane mięśnie. To właśnie tak działa, że aby móc dokonać rzeźby ciała, najpierw musi być z czego ją wykonać. Właśnie dlatego kreatyna powoduje przyrost masy ciała, aby możliwym było, za pomocą ciężkiej pracy, wytworzenie z tego ciała pięknie zarysowanych mięśni. Kreatyna działa w dalszym ciągu, ponieważ pobudza ona włókna mięśniowe to wzrostu, dzięki czemu mięśnie nabierają mocy i kształtu, a ciało powoli wygląda coraz lepiej. W wielu wypadkach wcale nie jest to powoli, jednakże wszystko zależy od indywidualnie prowadzonego treningu. Kreatyna sprawia, że mięśnie się kształtują i nabierają odpowiedniej siły. Ma to ogromne znaczenie nie tylko w sytuacji osób, uczęszczających regularnie na siłownię, ale również w przypadku sportowców wyczynowych.

Uświadamianie ludzi najmłodszych

Istnieje dzisiaj coraz większe ryzyko związane z wykorzystywaniem przez niedoświadczonych użytkowników takich środków na poprawę własnej siły czy kondycji, jak coraz popularniejsze na rynku sterydy i suplementy białkowe. Oczywiście wiele z tych preparatów realnie wspiera trening i pomaga skutecznie zbudować siłę czy masę mięśniową – ale nie jest tak w przypadku wszystkich odżywek. Istnieją takie marki i tacy producenci, którzy wyjątkowo cenią sobie swój proces produkcyjny i robią od dekad absolutnie wszystko, aby wszystkie nowe odżywki na siłę czy masę były coraz skuteczniejsze i by wpływały dobroczynnie nie tylko na sam przyrost siły czy masy mięśniowej, ale by raczej ogólnie wpływały pozytywnie na gospodarkę mineralną organizmu czy zdrowie na poziomie komórkowym.

Często młodzi ludzie trenujący aktywnie oczekują natychmiastowych rezultatów swojego zintensyfikowanego treningu i dlatego sięgają po odżywki na siłę, szczególnie polecane przez rówieśników i zachwalane przez tych, którzy mieli z nimi już jakieś doświadczenia. To bardzo ważne, by w szkole jak najczęściej poruszać te kwestie i nie bać się tłumaczenia uczniom, w jaki sposób poprawić można własne osiągnięcia siłowe czy kondycyjne, ale z jednoznacznym wskazaniem, które produkty są absolutnie szkodliwe i mogą wiązać się z poważniejszymi efektami ubocznymi. Wśród firm doświadczonych, które całymi dekadami tworzyły popularne i zaawansowane odżywki na siłę, są i mniej uczciwi przedsiębiorcy, którzy swoje odżywki na siłę produkują przy minimalnych nakładach finansowych i z wykorzystaniem półproduktów zdecydowanie niższej klasy.

W ten sposób ostateczny efekt w postaci paczki tabletek czy proszku wspomagającego przyrost masy mięśniowej może drastycznie różnić się w zależności od producenta i ceny. Dzisiaj natomiast wyjątkowo duża grupa ludzi wykorzystuje Internet do robienia zakupów i tam wybiera produkty w najbardziej atrakcyjnych cenach. I w przypadku suplementów diety niska cena niemal zawsze oznacza także niezadowalającą jakość.

Dietetyka a wyniki sportowe

To całkowicie naturalne, że współcześni ludzie zaczynają szczególną uwagę przykładać do swojego wyglądu oraz zdrowia. Swojego czasu nie traktowano tych dwóch rzeczy jednakowo – dzisiaj coraz bliżej człowiekowi do humanistycznego przodka, który wierzył, że w zdrowym ciele o wiele łatwiej zbudować zdrowego ducha, czyli dobre samopoczucie psychiczne. Wielu specjalistów po dziś dzień zauważa sporą korelację pomiędzy aktywnością fizyczną a witalnością człowieka, jego intelektem i wrażliwością emocjonalną. Uprawianie sportu zawsze wpływa dobroczynnie, ale nie brakuje ludzi, którzy nie potrafią cieszyć się po prostu amatorskim uprawianiem jakiejś dyscypliny i robią od samego początku wszystko co w ich mocy, aby być najlepszym w danej dyscyplinie. To z kolei niestety nierzadko prowadzi do sięgania po popularne ale niekoniecznie sprawdzone produkty jak suplementy i odżywki, często wykorzystujące tak naturalne elementy dostępne w otoczeniu jak białka do poprawienia wyników treningowych przyjmującego takie białka regularnie.

Niekiedy jednak na rynku suplementów i środków pozornie wspierających trening wydolnościowy albo siłowy pojawiają się dostawcy mniej uczciwy, którzy na modzie na odchudzanie czy budowanie sylwetki próbują przede wszystkim zarobić i ludzie bez wiedzy i przygotowania chętnie wybierają właśnie takie niskiej jakości środki jako idealne i tanie rozwiązanie. Tym czasem wszystko, co przyjmujemy regularnie do organizmu, ma kolosalne znaczenie dla jego wydolności i układu odpornościowego. Odpowiednio stosowane białka czy dieta oparta na produktach bogatych w białko jak drób chociażby to znane sposoby stawiania sportowców na nogi i wspierania ich w walce z wyczerpaniem fizycznym. Medycyna sportowa nie boi się sięgania po najróżniejsze osiągnięcia współczesnej farmacji tak długo, jak jest to zgodne z przepisami. Ale wielu amatorów bez wiedzy i nawet bez zapoznania się z możliwymi skutkami ubocznymi postanawia dawkować sobie środki na budowę masy czy szybsze zyskiwanie siły.

Wpływ odżywek białkowych na masę mięśniową

Jak wiadomo przy zamiarze zwiększenia masy mięśniowej bardzo ważne jest to, aby odpowiednio się odżywiać, czyli jednym zdaniem należy zdecydować się na odpowiednią dietę. Nie mówimy tu jednak o odchudzaniu, jak najczęściej kojarzy się dieta, a o odpowiednim żywieniu się i zamianie jednych składników na inne.

Decydując się na uprawianie kulturystyki, czy po prostu chęć poprawy warunków fizycznych, poprzez ćwiczenia na siłowni musimy pamiętać, że sam wysiłek fizyczny nie przyniesie efektów. Aby wzrosła nasza masa mięśniowa niezbędne jest w naszym organizmie białko, czyli jeden ze składników pokarmowych i budulcowych naszego organizmu, który jest spalany podczas treningu siłowego. A zatem należy go uzupełnić.

Odpowiednie odżywianie pozwoli nam uzupełnić białko, a także wytworzyć go tyle, aby jego nadmiar można było spalić w czasie ćwiczenia na siłowni. Ci którzy ćwiczą w jadłospisie mają dużo ryb, makaronów, ryżu i wiele innych pokarmów, które zawierają białko. Co do płynów to dobra woda mineralna i mleko też mogą dobrze wpłynąć na proces poprawiania masy mięśniowej.

Jednak żeby przyszły efekty, które nas zadowolą warto sięgnąć po odżywki. Istnieje wiele preparatów tego typu, które wpłyną doskonale na poprawę budowy naszego ciała. A skoro już mowa o białkach to warto sięgnąć po odżywki białkowe. One doskonale pomogą w poprawieniu masy mięśniowej. Trzeba jednak wiedzieć, że produkty tego typu nie należą do najtańszych.

Polecić jeden konkretny suplement diety jest raczej trudno, ponieważ wybór dostępnych odżywek to liczba około kilkuset preparatów. Co ciekawe niekiedy wykorzystuje się je podczas ćwiczenia aerobiku, czyli bardziej ogólnie przy uprawianiu takiej formy rekreacji, jak fitness. Jakie zatem z tych odżywek można szczególnie polecić? Może to być nie przekraczający 40 zł preparat Wpc protein plus, lub ponad 100-złotowe odżywki MyoFusion, Muscle Peak, oraz Elite Whey Protein. Takie mieszanki białkowe pozwolą nam też na spalenie nadmiaru tkanki tłuszczowej co wpłynie poprawnie na naszą sylwetkę.